Miecz i Pastorał Online
Książe
trafiłem ostatnio na zdarzenia losowe w MiPie. Czy bedą one występowały, jesli tak to na jakich zasadach bo juz nie pamietam jak to było jak rok temu graliśmy.
Offline
Mistrz Gry
tak będa, wrzuce je na forum bo mam
Offline
Nobilis
Kiedy wrzucisz je na forum??
I kiedy bedziesz je losował??
Offline
Książe
Losujemy chyba 1 stycznia, tak było ostatnio?? A to jest to, co znalazłem u siebie na kompie:
PLAGI
1. Powódź
kara - 30% rocznego dochodu
2. Pożar
kara - 30% rocznego dochodu
3. Plaga szczurów
kara – 30% rocznego dochodu, każdy 2 młyny zmniejsza karę o 5% do minimum 10%
4. Zuchwały napad
Zostaje zniszczona losowo wybrana wieś. Udany rzut na ogładę pozwala dowiedzieć się jaki raubritter to zrobił.
5. Zaraza
Nie ma przyrostu naturalnego, w każdej wsi tracisz 10 + k10 osób, w miastach płacisz koszt opanowana choroby w wysokości k10x liczba mieszkańców. Na wsiach chroni przed nią osada Shaylitów. Posiadanie kanalizacji zmniejsza ten koszt o połowę.
6. Deufradant
Tracisz 5 + k10% dochodu. Udany rzut na Int (+10% za każdą umiejętność) że plaga nie występuje.
7. Podżegacz
Na skutek niepokojów społecznych tracisz k10% dochodu.
8. Klęska nieurodzaju
Tracisz k10 + 15% dochodu.
9. Klęska urodzaju
Tracisz k10 + 5% dochodu, każdy spichlerz pozwala zmagazynować nadwyżki z 5 wsi, zmniejszając proporcjonalnie karę.
10. Zły omen
Twoich k10 jednostek ulega rozprężeniu, tracisz je w przypadku nieudanego rzutu na CP (+modyfikatory). Na każda jednostkę rzucasz osobno.
BŁOGOSŁAWIEŃSTWA
1. Dobra koniunktura
Zyskujesz dodatkowo k10 + 15% dochodu.
2. Wykryty defraudant
Zyskujesz k10 + 5% dochodu.
3. Agitacja władcy
Na skutek dobrych czynników społecznych zyskujesz k10% dochodu.
4. Osadnicy
Grupa wolnych osadników chce osadzić się na twoich terenach w liczbie 50 + k50.
1-5 wieś rolna
6-8 wieś leśna
9-10 hodowlana.
Masz 75% szans że to Sigmaryci, 15% że Ulrykanie, 5% że wyznają Dawną Wiarę, 3% Moryci, 1% Shaylici, 1% do Wiadomości MG.
5. Złapany raubriterr
Łapiesz jednego z raubriterrów poszukiwanego przez jednego ze śląskich panów (losowo) od tej pory jest Ci winien przysługę.
6. Skarb
Odnajdujesz skarb, zyskujesz 5 + k6 tysięcy ZK.
7. Dobrowolna danina.
Cechy w miastach i bogaci mieszczanie składają Ci dobrowolną daninę. Zyskujesz 5 + k10 tysięcy ZK.
8. Baby boom
Przyrost naturalny na wsiach mnożysz x 2
9. Dobry omen
k6 + 1 twoich jednostek zyskują 1 ptk Waloru, po udanym rzucie na CP. Każdy rzut osobno.
10. Nowa szlachta
Wyzuty z ziemi ród szlachecki szuka nowego miejsca na nową siedzibę, dajesz im ziemię na której stawiają wieś. Zyskujesz lennika wg normalnych zasad. Masz 75% szans że to Sigmaryci, 15% że Ulrykanie, 5% że wyznają Dawną Wiarę, 3% Moryci, 1% Myrmydianie, 1% do Wiadomości MG.
Offline